Ciągle nie ma efektów szerokiej dyskusji, o estetyce przestrzeni publicznej w Zakopanem.
Tym czasem w miejscu z wyjątkowym widokiem na Giewont pojawił się nowy mural reklamowy znanego napoju, na kamienicy przy ul. Nowotarskiej. Przyzwyczajeni do naturalnych krajobrazów, mieszkańcy i turyści często stojący w tym miejscu w obustronnych korkach, podziwiają Giewont, który spogląda w stronę ulicy.
Trzeba przyznać, że pojawiają się też głosy, że w tym bałaganie reklamowym, który wita nas już przy wjeździe do Zakopanego, nie ma większego znaczenia czy jest jedna reklama więcej – zasłaniająca Tatry – czy mniej.
Dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie kodeksu reklamowego, który regulował by i ograniczał reklamowy chaos, szczególnie poza obszarem parku kulturowego Krupówek, gdzie obowiązują już pewne restrykcje. Czy jest szansa na regulacje prawne ?
Na razie w internecie pojawiła się petycja Stowarzyszenia Dla Podhala, skierowana do firmy PepsiCo w sprawie usunięcia muralu reklamowego.
Petycję można podpisać na stronie: https://www.petycjeonline.com/petycja_do_firmy_pepsico_o_usunicie_szpeccego_muralu_reklamowego_w_zakopanem
Obejrzyjcie naszą rozmowę z Mariuszem Koperskim przedstawicielem Stowarzyszenia Dla Podhala